Aquest cop no parlem de “viatges” metafòrics! Avui parlem de viatges dels de motxilla o maleta, dels que ens porten a d’altres països!
Les vacances solen ser un espai reservat a l’oci (tot i que a vegades ens toqui estudiar, fer aquelles coses per les que no hem tingut temps la resta de l’any, o treballar perquè durant el curs estudiem) i pot ser que anem més de festa, i també pot ser que anem més de viatge!
Si tenim pensat anar a qualsevol altre país, hem de valorar molt i molt (i molt) bé el tema de les drogues. Per dos motius principalment, tot i que n’hi poden haver més:
- si en el nostre quotidià ja hi han riscos associats a adquirir drogues i consumir-les, aquests augmenten en indrets que no coneixem! Noms de substàncies, adulterants, circuits per aconseguir-ne… poden ser radicalment diferents i exposar-nos a més accidents dels que podem preveure. Difícil saber si em prenen el pèl per “guiri”, cóm es dosifica quelcom que no conec o quins serveis mèdics tinc a l’abast si tinc un “mal viatge”, per posar alguns exemples.
- a diferencia d’aquí, un gran nombre de països no distingeixen entre consum i tràfic, o penalitzen molt durament el propi consum… i això pot tenir conseqüències legals molt importants. A vegades hi mites al voltant de les drogues (igual que aquí) que fomenten una imatge que no té gens en compte la regulació o il·legalitat de les substàncies, fent publicitat d’un tipus de turisme que té moltes trampes.
I no és per espantar a ningú, però arreu del món les legislacions al voltant del consum i el “tràfic” de drogues són molt severes.
Si voleu algunes dades, la Delegació del Govern per el Pla Nacional sobre Drogues, amb el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, junt amb l’ONG Moviment per la Pau, ha posat en marxa una campanya que ens dona alguns detalls importants per a fer-hi una bona pensada.
Aquest és un dels cartells que han creat:


